reede, aprill 23, 2010

Ma tänasest jälle puhkusele ja tagasi tööle 10ndaks maiks. Sel aastal saan 45 päeva puhata, võtan puhkust jupi kaupa välja, juulisse jääb ka kaks nädalat ja novembrisse kolm.

Tänane päev tõotab tulla kiire, sest ma tahaksin kõik pooleli olevad asjad ära lõpetada ja sahtlid korda teha jne. Osakonnast määrati ka asendaja, kes tuleb siia kabinetti maikuus paariks päevaks, käis minu juures õppimas. Mu esimene õpilane, olin küllaltki pinges ja ebakindel, kartsin, et jätan midagi rääkimata.

Sel nädalal on päris palju patsiente surnud, täna hommikul kui mul arst tööle tuli, luges ta mõned nimed ette, mina siis ütlesin hajameelselt, et üks patsient eile helistas ka, et tühistab tänase aja ära, et suri ära, et ei saa reedel tulla. Tegelikkuses helistas patsiendi tütar ja edastas meile oma kurva teate.
Mu 80. aastase profi vastuvõtul käis mees, kes jõi torusiili. Seda lugu kuuldes oli mul esimene küsimus, et miks ta seda jõi:P Prof eile küsis siis ettevaatlikult, et kas ma mäletan selle mehe nime, tema ise ei pööranud patsiendi nimele tähelepanu:P

Eile lobisesin Mannaga msnis nagu tavaliselt, oma moosinägudega itimeestest, kes mul käivad arvutit korrastamas, siis poole jutu pealt meenus, et Mannal ju täna sünna....soovisin kähku õnne, aga pärast naersin enda üle. Oli hommikul isegi meeles, et pean Mannale kooki tegema ja talle külla minema, aga unustasin ära, et kook tal sünnipäevaks:P tegin oma marmorkeeksi, mida Manna jumaldab, köögis närvitsesin algul, sest või ei läinud vahtu, pidin toasooja või vahustama suhkruga, arvasin, et ju siis polnud või piisavalt soe. Sellegipoolest teatas Priit õhtul hiljem, et see üks parimaid keekse, mis ma teinud olen. Ajee:)

Tore istumine oli eile Manna juures, polnud teda sada aastat näinud ju, on teine väga ilus ja sale ja paistab, et oma elukesega Nõos täiesti rahul. Hea on näha rahulolevaid kullakesi:)
Puhkuse ajal on plaanis talle Nõkku külla sõita. Samuti on plaan Annut külastada Võrus, tedagi pole näinud alates eelmisest suvest, mil Krissu sündis.

Täna sõidab Priit Haapsallu õudusfilmide festivalile. Mul endal on plaanis Mannaga juuksuris käia ja õhtul tähistan Erkki ja Leinoga oma puhkuse algust, homme ilmub Efka ja lähme õhtul Vildesse, kus esineb Laas oma bändiga Peace of cake ja pärast on Plongis Jääboiler ja Bonzo. Heh, Erkki ja Leinoga ka lõpetasin oma eelmise puhkuse, pühapäevaõhtul, 4ndal aprillil, kolasime pärast südaööd Raadil ja palju nalja sai.

Tuglase päevikust on mul loetud juba üle poole, oi, see on üks lõpmata põnev raamat. Ma ei jaga suurt midagi neist tolleagsetest intriigidest Kirjanikkude Seltsis, aga mulle meeldib, kui Elo kirjutab oma suhetest sõbrannadega ja Tuglase endaga. Suhted on tõesti universaalsed ja aegumatud. Elo oli uhke naine, ta sõbrannadest suurt ei pidanud, ütles, et nad hiljem ei huvita teda nii kui alguses ja parem on tal ainult ühte jumalat kummardada, st oma meest siis. Elol jäi üks sõbranna küll, ajaloolane Vilmre, ta oli ilus suurte tumedate silmadega naine. Vilmre oli ka nendega 41. aasta suvel, kui oli Tartu pommitamine ja nad põgenesid kõik koos metsa Vasula järve lähadele ja Elo istus seal ka kuuse all ja pidas oma päevikut, sellal, kui Vilmre ja Tuglas onni ehitasid, et katus öösel pea kohal oleks.
Mulle meeldib Elo juures, et ta ei pidanud ka eriti kuupäevadest lugu, ajas need sassi ja vahel kirjutas, et ei teagi, kas täna on 24 või 25 mai, aga tühja ka sest pisiasjast, et eks õhtul selgub, mis päevaga oli tegu:P
Mind lohutab, et Elogi nägi oma meest suhteliselt harva, no õhtuti hilja kodus. Nad tegid kodus tööd ja käisid väljas puhkamas ja Elo tihtipeale otsis kohvikutest oma meest taga. Minagi näen ju Priitu nagu ma näen, iga päev pole lihtsalt võimalik kokku saada. Ent kui Tuglas ära sõitis, küll Tallinna, küll oma muudele ringreisidele, siis Elo kirjutas, et ta saab jälle olla tema ise, aeg on ainult tema päralt, et ta ei pea alluma kellegi teise, kui ainult iseenda tahtele ja ta nautis seda täiega ja luges omi raamatuid ja askeldas rahulikult kodus. See õpetab ja trööstib mindki. Suvel on mul hiiglama palju aega, mida veeta iseendaga, sest Priidul on ju juunikuuni sess, siis tulevad mitmepäevased praktikumid metsades, lisaks peab ta maal käima emal ja vanaemal abis.
Veel oli keegi proua Navi, Šveitsist, kes andis Tartus prantsuse keele tunde ja oli abielus Võru mehega, kes ei lugenud raamatuid, ei osanud keeli. Proua Navi väitis, et meeste armastus on ainult nende himude rahuldamine, kui naine on terve ja suudab seda vastu võtta, kõik toimubki, aga kui naine seda enam vastu võtta ei suuda, siis ongi jamad majas.

0 kommentaari:

Postita kommentaar

Tellimine: Postituse kommentaarid [Atom]

<< Avaleht